Επικοινωνία στο : filoksenoblog@yahoo.gr

''Live Scores''


powered by Agones.gr - opap

Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

Ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι!




ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. Για να είναι αποτελεσματική η ζώνη ασφαλείας, πρέπει να φορεθεί σωστά, γιατί διαφορετικά μπορεί να μην προστατέψει σε περίπτωση σύγκρουσης ή ακόμα και να προκαλέσει τραυματισμό. Εάν η ζώνη ασφαλείας είναι τοποθετημένη χαλαρά, ή πάνω από τις πρόσθιες λαγόνιες ακρολοφίες, μπορεί να γίνουν κακώσεις λόγο πίεσης των μαλακών οργάνων της κοιλιακής κοιλότητας. Τα μαλακά όργανα της κοιλιάς (σπλήνας, ήπαρ και πάγκρεας) πιέζονται μεταξύ του ....οπισθίου κοιλιακού τοιχώματος και της ζώνης. Η αυξανόμενη ενδοκοιλιακή πίεση μπορεί να προκαλέσει ρήξη του διαφράγματος και είσοδο των οργάνων της κοιλιάς, στην ενδοθωρακική κοιλότητα. Ακόμα η κάμψη της σπονδυλικής στήλης (Σ.Σ.) πάνω και κάτω από το σημείο εφαρμογής της ζώνης, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα συμπιεστικά κατάγματα την Θ12 – Ο1 – Ο2 σπονδύλων. Ακόμα και όταν φοριέται κανονικά, η ζώνη κοιλιάς, δεν θα πρέπει να φοριέται μόνη της. Πολλοί επιβάτες, ακόμα και σήμερα, φορούν την διαγώνια ζώνη ασφαλείας κάτω από το μπράτσο και όχι πάνω από τον ώμο όπως είναι το σωστό.
Όσο τα μέτρα υποχρεωτικής χρήσης ζώνης ασφαλείας ατονούν, τόσο περισσότεροι τραυματισμοί παρατηρούνται από την λάθος χρήση της, γι’ αυτό οι διασώστες θα πρέπει να συνεκτιμούν και αυτόν τον παράγοντα. Παρ’ όλα αυτά όμως ακόμα και η κακή χρήση της μειώνει τον αριθμό των θανατηφόρων κακώσεων.

ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ. Οι αερόσακοι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται πάντα σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας για μέγιστη προστασία. Αρχικά, οι αερόσακοι ήταν σχεδιασμένοι για να προστατεύουν τον επιβάτη στην μετωπική και πλαγιομετωπική σύγκρουση(το 65% έως το 70% των συγκρούσεων που συμβαίνουν εντός των 30 μοιρών από τους προβολείς του αυτοκινήτου). Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στη μετωπική σύγκρουση, αλλά επειδή αμέσως μετά την σύγκρουση ξεφουσκώνουν, δεν προστατεύουν τους επιβάτες από οποιαδήποτε άλλη σύγκρουση συμβεί αμέσως μετά. Σημειώσατε ότι ένας αερόσακος ανοίγει και ξεφουσκώνει μέσα σε 0,5sec. Έτσι, εάν ένα αυτοκίνητο μετά την αρχική σύγκρουση προσκρούσει επάνω σε διερχόμενο όχημα από το αντίθετο ρεύμα ή βγει από το δρόμο και προσκρούσει επάνω σε δέντρο, οι επιβάτες δεν προστατεύονται πλέων από τον αερόσακο. Επίσης, επειδή δεν προστατεύουν τους επιβάτες στην πλάγια σύγκρουση ή στην σύγκρουση με ανατροπή, πολλοί κατασκευαστές έχουν αναπτύξει σήμερα τους πλαϊνούς αερόσακους και παρ’ όλο που στις ιδικές δοκιμές οι αερόσακοι εμφανίζονται να είναι αποτελεσματικοί, έως τη στιγμή που δημοσιεύτηκε το παρόν εγχειρίδιο, δεν έχει αναφερθεί ακόμα σημαντικός αριθμός μείωσης των σχετικών τραυματισμών.
Όταν οι αερόσακοι φουσκώνουν, μπορεί να προκαλέσουν οι ίδιοι κάποιους μικροτραυματισμούς όπως μώλωπες στα χέρια, στον θώρακα ή στο πρόσωπο, τραυματισμούς από την πίεση ξένων σωμάτων στο πρόσωπο και στα μάτια του επιβάτη, τους οποίους οι διασώστες θα πρέπει να τους εκτιμήσουν και να τους αντιμετωπίσουν κατάλληλα. Οι αερόσακοι που δεν έχουν ανοίξει κατά την στιγμή της πρόσκρουσης μπορεί να γίνουν επικίνδυνοι αργότερα τόσο για τον τραυματία, όσο και για τον διασώστη, γι’ αυτό θα πρέπει να απενεργοποιούνται από ιδικά εκπαιδευμένο άτομο.
Οι μπροστινοί αερόσακοι έχουν αποδειχθεί επικίνδυνοι για τα παιδιά και για μικρόσωμους ενήλικες, ιδικά εάν τα παιδιά έχουν τοποθετηθεί σε λανθασμένες θέσεις στο μπροστινό κάθισμα ή με λάθος τοποθετημένα τα παιδικά καθίσματα. Τα παιδιά των 12 ετών και κάτω θα πρέπει πάντα να φορούν την αντίστοιχη για το μέγεθός τους ζώνη και να βρίσκονται πάντα στο πίσω κάθισμα. Η σύγκρουση με τον αερόσακο που ανοίγει επάνω σε ένα παιδικό κάθισμα που δεν είναι σωστά τοποθετημένο θα μπορούσε να προκαλέσει κάκωση η να επιφέρει τον θάνατο σε ένα παιδί.
Οι οδηγοί θα πρέπει να βρίσκονται πάντα σε απόσταση 25 εκατοστών από τον αερόσακο και οι επιβαίνοντες στις μπροστινές θέσεις του οχήματος τουλάχιστον 45 εκατοστά μακριά του. Στις περισσότερες περιπτώσεις και εφόσον τηρούνται οι σωστές θέσεις των καθισμάτων και η σωστή απόσταση, οι τραυματισμοί από αερόσακους δεν είναι παρά μικρές εκδορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου